TARİHÇEMİZ


Emerald marketing yeni kurulan ithalat-ihracat, pazarlama ve danışmanlık firması olsa da ticari ruhu ve dinamizmi çok eskilere dayanır.

1950'ler

Türkiyenin yoksuklukla savaştığı, kalkınmaya çalıştığı yıllardır. Ülkenin yoksul ve tarihi şehri olan Mardin de müteahhatlik yapan Ahmet İNANÇ Mardinin kalkınmasında önemli yer tutan bazı bina ve köprüleri inşaa eder. Daha sonraları oğlu Münir İNANÇ babasından aldığı işleri farklı bir alanda baharat sektöründe devam ettirir. Münir bey yıllar içerisinde baharat sektöründe Mardinin önde gelen esnafları arasında yer alır. Daha sonraları 1970 yılında altyapısı daha iyi olan bir şehre, Gaziantep’e taşınma kararı alınır. Burda da ticarete devam eden Münir İNANÇ bayrağı büyük oğlu M.Fahri İNANÇ’a devreder.



1978'ler

Türkiyenin kabuğunu kırmaya çalıştığı, dünya ile entegre olmaya çalıştığı, üretimde hamle yaptığı yıllardır, babasından bayrağı devr alan M.Fahri İNANÇ ve 2 arkadaşı tarafından Gaziantepte mütevazi bir semtte “BURÇAK BAHARATLARI’’nı kurarlar. Burçak baharatları; baharatları belirli ölçülerde paketleyerek müşterilerinin beğenisine sunmayı hedefler, 20-25 çalışanıyla tamamen el işçiliği ile mütevazi bir imalathanede yapılan üretimle kısa zamanda müşterilerin beğenisi kazanılır..Yıllar sonra Burçak Türkiyenin bir çok ilinde ismen istenilen güven telkin eden bir marka olur. Daha sonra firma yaptığı yatırımlarla el işçiliği ile olan üretimi el değmeden üretim yapan otomatik bir sisteme çevirir.

Bu yatırımlarla Burçak müşterilerinin taleplerini zamanında karşılamakta ve bilançosunu yükseltmektedir. Bu gelişmelerden sonra M.Fahri bey ve arkadaşları başka sektörde yatırım kararı alırlar. Henüz Gaziantepte altyapısı bulunmayan çoçuk bezi ve kağıt fabrikası öncelikli yatırımlardır. Fakat Gaziantepte altyapısı bulanan çikolata sektörüne, yine Gaziantepte başka iki fırma ile yatırıma koyulurlar.



1995'ler

Türkiyenin kabuğunu kırdığı, genç nüfusu ile dünya ile entegresini tamamladığı, hergeçen gün ihracatını artırdığı ,ortadoğu ve ortaasyanın en önemli ticaret merkezi haline geldiği yıllardır. Burçak ve diğer 2 firma çikolata sektörüne yatırım kararı aldıktan sonra 3 ay gibi kısa bir sürede tek hat çikolata tesisi ve yine tek hat gofret tesisi kurulur. İlk başlarda iç piyasaya yönelik olarak kurulan fabrika Rusyanın dağılmasıyla başlayan ortaasya ülkerine ihracatta boy göstermeye başlar. Henüz sektörde yeni olmasına rağmen, üretime yabancı olmayan kişiler tarafından yönetilen şirket kısa zamanda ortaasya ülkeleri tarafından ismen istenilen bir marka olur.

Zaman içerisinde firma yeni hatlarla beraber ciklet ve şekerleme alanlarına yatırım kararı alır. Bu karardan sonra M.Fahri bey ve iki arkadaşı çikolata sektörüne odaklanmak isterler ve Burçağı marka değeri ile birlikte devren satarlar. Bu gelişmelerden sonra şirket ivedilikle büyümekte 400 metrekare kapalı alanda 30 işçiyle başlayan üretim, zamanla 15000 metrekare açık alanda 10300 metrekare kapalı alan, 325 işçiyle günlük 60 ton üretim yapan kapasiteye ulaşmaktadır. Yurtdışındaki müşterilerle daha hızlı irtibat kurabilmek için İstanbulda ofis açan şirket bugün ortaasya, ortadoğu ,balkanlar,avrupa nın da yeraldığı 70 e yakın ülkeye ihracat yapan bir firma olur. Daha sonraları kendisi bu ortaklıktan ayrılır ve kendi firmasını kurar.



Ve 2008..

Özbekistanda ve Fasta yeni kurulucak çikolata ve gofret fabrikalarında proje müdürlüğü yapan M.Fahri beyin oğlu Murat İNANÇ daha sonra Özbek ve Faslı ortakların vazgeçmesi sonucu master eğitimini tamamlamak için Chicagoya gider, Türkiyedeki kaliteli ve ucuz uretimi bilen ve Amerikadaki tüketim potansiyelini fark eden Murat bey, geçmişten gelen üretim ve pazarlama tecrübesini yeni neslin enerji ve dinamizmiyle birleştirerek, İstanbul ve Chicagoda ayağı olan, Gaziantep merkezli ofisde gıda, endüstriyel hammadde, enerji, demir çelik, çimento, makine, tekstil, ev eşyaları, mermer-granit, plastik, kimya ve gemicilik gibi farklı sökterlerden departmanlarla hizmet veren, danismanlik ve pazarlama firması ‘EMERALD MARKETING’i kurar. EMERALD bugün 10 yakın genç ve dinamik kadrosuyla 40 yakın ülke ile ithalat ve ihracat yapmakta.



50 seneyi aşkın ticaret ve üretim tecrübemizle Türkiye de kaliteli üretim yapan güvenilir sanayici ve üreticilerle dünyanın diğer sair ülkelerindeki güvenilir ithalatçılar arasında uzun vadeli iki tarafında memnun olucağı ticaret trafiğini oluşturmak, aksaklıkları gidermek. talepleri bu dogrultuda tedarik etmek.



Genç ve dinamik kadromuz vede tecrübemizle Türkiyeden Dünyanın sair ülkelerine olan ticaretde akla gelen ilk ithalat-ihracat, pazarlama ve danışmanlık firması olmak.





PRENSİPLERİMİZ


♦ Müşterilerle yapılan ticareti kısa vadeli ortaklık gibi görüp, uzun vadeli calışabilmeyi hedef almak.
♦ Müşteri ve çalışan bağlılığını ön planda tutmak,bilgi akışını zamanında sağlamak.
♦ Iş takibini zamanında yapıp, bugünün işini yarına bırakmayı mesleğine ihanet saymak.
♦ Encamı ne olursa olsun verilen sözün arkasında durmak ve bunu en büyük kazanç olarak görmek.
♦ Verimliliği sürekli sorgulamak ve alternatif açılımlar üretebilmek.
♦ Ben demekten, çok biz diyerek takım ruhu ile haraket etmek.
♦ Kendimizi müşteri yerine koymak ve gereksinimleri önceden belirleyebilmek.
♦ İşine hırs ile değil azim ile sarılmak ve asla ümitsizliğe kapılmamak.